Inspektor Ochrony Danych – szkolenie podstawowe z ochrony danych osobowych – RODO

3-DNIOWE „SZKOLENIE PODSTAWOWE Z OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH – INSPEKTOR OCHRONY DANYCH”

Intensywne, przekrojowe, pełne praktycznych porad szkolenie dla wszystkich, którzy potrzebują solidnej dawki wiedzy o ochronie danych osobowych, podanej przez eksperta – praktyka, w przystępny sposób

DLA KOGO?

Zgodnie z art. 37 ust. 5 RODO inspektor ochrony danych jest wyznaczany na podstawie kwalifikacji zawodowych, a w szczególności wiedzy fachowej na temat prawa i praktyk w dziedzinie ochrony danych oraz umiejętności wypełnienia zadań, o których mowa w RODO. Poziom wiedzy inspektora powinien być ustalany w kontekście konkretnych potrzeb administratora danych. Aby móc w sposób należyty wykonywać swoje obowiązki inspektor ochrony danych powinien wykazywać się wiedzą zarówno teoretyczną, jak i praktyczną dotyczącą ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz przepisów krajowych regulujących przetwarzanie danych.

Szkolenie skierowane jest do osób zamierzających pełnić funkcję inspektora ochrony danych, a także wszystkich innych osób zainteresowanych tematyką ochrony danych osobowych, które chcą w stosunkowo szybkim czasie znacząco podnieść poziom wiedzy z obszaru ochrony danych osobowych i uzyskać:

  • przekrojową znajomość wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (tzw. RODO) oraz nowej Ustawy o ochronie danych osobowych,
  • wiedzę, jak dostosować organizację do wymogów prawa ochrony danych osobowych, w tym jak opracować wymaganą prawem dokumentację,
  • praktyczne porady, jak rozwiązać często występujące w organizacjach oraz nietypowe problemy związane z ochroną danych osobowych (na bazie doświadczeń prowadzącego – audytora z wieloletnim stażem),
  • wskazówki, które procesy w organizacji szczególnie warto „wziąć pod lupę”, naruszenia przepisów, które często umykają uwadze, „punkty zapalne”, wnioski z kontroli organu nadzorczego,
  • informacje o aktualnych stanowiskach organu nadzorczego i orzecznictwie.

Szkolenie prowadzone jest przez praktyka, inspektora ochrony danych (wcześniej wieloletniego administratora bezpieczeństwa informacji), prowadzącego wdrożenia systemów ochrony danych osobowych w dużych i mniejszych organizacjach.

Szkolenie adresowane jest w szczególności do osób odpowiedzialnych w organizacjach za obszar ochrony danych osobowych: Inspektorów ochrony danych, Specjalistów ds. ochrony danych osobowych, kadry kierowniczej odpowiedzialnej za system ochrony danych, pracowników działów kadr, marketingu, obsługi klienta i innych działów przetwarzających dane osobowe, osób prowadzących działalność gospodarczą oraz wszystkich zainteresowanych tematyką ochrony danych osobowych.

NADRZĘDNE CELE KURSU:

  1. Przygotowanie do pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych,
  2. Dostarczenie uczestnikom przekrojowej wiedzy z zakresu przepisów o ochronie danych osobowych, w tym przede wszystkim zapoznanie uczestników z wymogami unijnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), w szczególności omówienie:
    • głównych założeń RODO
    • funkcji Inspektora Ochrony Danych wprowadzonego przez RODO
  3. Wyjaśnienie krok po kroku obowiązków Inspektora ochrony danych (IOD) i Administratora Danych Osobowych (ADO) oraz przekazanie praktycznych wskazówek ułatwiających profesjonalne i bezpieczne wykonywanie zadań IOD/ADO
  4. Zdobycie wiedzy, jak w praktyce dostosować organizację do wymogów prawa ochrony danych osobowych, w tym:
    • jak zorganizować sprawny system ochrony danych osobowych w organizacji – jeśli nie IOD to kto?
    • jak zaprojektować system ochrony danych osobowych w sposób zgodny z wymogami Rozporządzenia unijnego (RODO)? Na co położyć nacisk?
    • jak opracować dokumentację dotyczącą ochrony danych osobowych dopasowaną do organizacji i zgodną z wytycznymi organu nadzorczego?
    • jak prawidłowo zidentyfikować czynności przetwarzania danych osobowych i jak prowadzić rejestry czynności przetwarzania i kategorii czynności przetwarzania?
    • które procesy szczególnie warto „wziąć pod lupę” porządkując obszar ochrony danych osobowych w organizacji lub przeprowadzając audyt?
    • jak poprawnie opracować klauzulę zgody na przetwarzanie danych osobowych i kiedy ją zastosować?
    • jak prawidłowo spełnić obowiązek informacyjny i wobec kogo?
  5. Podzielenie się z uczestnikami wypracowanymi rozwiązaniami często występujących oraz nietypowych problemów związanych z ochroną danych osobowych – pokazanie koncepcji i metod pracy z danymi osobowymi wartych zastosowania, jak i potencjalnych błędów, których należy unikać
  6. Przedstawienie aktualnych stanowisk, zaleceń i interpretacji organu nadzorczego
  7. Nabycie wiedzy, w jaki sposób zarządzać bezpieczeństwem danych osobowych, w tym jak reagować na incydenty związane z przetwarzaniem danych.

METODY I ŚRODKI SZKOLENIA:

  • wykład interaktywny z możliwością bieżącego zadawania pytań i dzielenia się wątpliwościami
  • prezentacja multimedialna
  • studia przypadków (case study)
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • analiza orzecznictwa sądów oraz interpretacji i decyzji organu nadzorczego
  • dyskusja uczestników i prowadzącego
  • wymiana problemów wynikających z codziennej praktyki związanej z przetwarzaniem danych osobowych

PLAN RAMOWY KURSU:

  1. RODO krok po kroku:
    • analiza najważniejszych definicji (dane osobowe, czynność przetwarzania, przetwarzanie danych, administrator danych, współadministrator, Inspektor Ochrony Danych, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych)
    • definicje ustawowe a praktyka (problemy interpretacyjne):
    • nietypowe dane osobowe: wizerunek, dane biometryczne, numer IP komputera, nagrania głosowe
    • czy dane przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą podlegają przepisom RODO?
    • co zrobić z informacjami o osobach zmarłych ?
    • czy dane służbowe podlegają ochronie?
    • koncepcja wspólnego administratora danych – problemy praktyczne
    • podmiotowy i przedmiotowy zakres stosowania RODO.
  2. Skąd wynika uprawnienie / obowiązek ochrony danych osobowych?
    • Krajowe i unijne regulacje prawne, przepisy szczególne a RODO, „nowa” ustawa o ochronie danych osobowych.
  3. Wiedza fundamentalna – przesłanki prawne przetwarzania danych osobowych:
    • zgoda osoby, której dane dotyczą, przetwarzanie na podstawie przepisów prawa, realizacja umowy, interes publiczny, uzasadniony interes – którą przesłankę zastosować i dlaczego?
    • ćwiczenie praktyczne – wskazanie podstaw prawnych przetwarzania wybranych czynności przetwarzania danych funkcjonujących w organizacji
    • kiedy i dlaczego nie możemy prosić o zgodę na przetwarzanie danych?
    • przetwarzanie danych osobowych kandydatów do pracy, pracowników, klientów – często występujące błędy w określaniu podstawy prawnej.
  4. Zasady legalnego przetwarzania danych:
    • Minimalizacja danych, celowość, czasowość, merytoryczna poprawność, przejrzystość i legalność przetwarzanych danych – na czym polegają w praktyce?
  5. Obowiązek informacyjny – czy nas również dotyczy? Ćwiczenia praktyczne:
    • opracowanie wzorcowej klauzuli informacyjnej
    • opracowanie wzorcowej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  6. Uprawnienia osób, których dane przetwarzane są w organizacji
    • O czym należy pamiętać i dlaczego prowadzić ewidencję udostępnień danych osobowych?
  7. Czym różni się powierzenie przetwarzania danych osobowych od udostępnienia danych?
    • Praktyczne case study – kiedy powierzyć a kiedy udostępnić dane osobowe i na jakich zasadach.
  8. Co i jak rejestrujemy w rejestrze czynności przetwarzania danych osobowych i rejestrze kategorii czynności przetwarzania danych?
    • jak prawidłowo zidentyfikować czynności przetwarzania danych?
    • obowiązek rejestracji czynności przetwarzania danych – aspekty teoretyczne i praktyczne.
  9. Inspektor ochrony danych / specjalista ds. ochrony danych osobowych
    • kto jest kim w jednostce organizacyjnej i za co odpowiada?
    • konieczność wyznaczenia IOD, jeśli nie IOD to kto?
    • pozycja prawna IOD.
  10. Zadania i obowiązki inspektora ochrony danych / specjalisty ds. ochrony danych osobowych w praktyce
    • „stary” administrator bezpieczeństwa informacji a unijny inspektor ochrony danych – podobieństwa i różnice
    • codzienne problemy w wykonywaniu obowiązków związanych z przetwarzaniem danych
    • praktyczne wskazówki ułatwiające profesjonalne i bezpieczne wykonywanie zadań IOD.
  11. Jak zapewnić bezpieczeństwo danym osobowym?
    • Ochrona i bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych w aspekcie trzech modułów bezpieczeństwa: fizycznego, osobowego i teleinformatycznego.
  12. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjeżdża na kontrolę
    • Uprawnienia kontrolne, procedura kontroli i kompetencje Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  13. System ochrony danych osobowych zgodny z RODO
    • Jak zaprojektować system ochrony danych osobowych, aby był zgodny z wymogami Rozporządzenia unijnego? Na co położyć nacisk?
  14. Jak opracować prawidłową dokumentację systemu ochrony danych osobowych? Praktyczne wskazówki, w tym:
    • (nie)łatwa procedura nadawania upoważnień do przetwarzania danych osobowych,
    • często występujące błędy w dokumentacji i wskazówki, jak ich unikać.
  15. Ochrona danych osobowych po rozpoczęciu stosowania RODO
    • jakie główne zmiany wprowadziło RODO
    • najważniejsze różnice między RODO a „starą” ustawą o ochronie danych osobowych.
  16. Dyskusja, wręczenie certyfikatów.
ikona pdf

POBIERZ OFERTĘ Kursu z ochrony danych osobowych – IOD

Termin szkolenia

Dane uczestnika

Zakwaterowanie / Zniżki
Pokój dwuosobowyPokój jednoosobowy

Cena: zł netto


Brak5 %10 %Indywidualna

5 % - członkowie KSOIN, uczestnicy szkoleń z 2017 i 2018 r., uczestnictwo 2 osób z jednej firmy w dowolnych szkoleniach organizowanych przez KSOIN.

10 % - uczestnictwo 3 i więcej osób z jednej firmy w dowolnych szkoleniach organizowanych przez KSOIN.

Oświadczam, że jestem zwolniony z podatku VAT, w związku z finansowaniem szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych.

Dane do faktury
Firma / InstytucjaOsoba prywatna

Oświadczam, że zapoznałem/am się z

klauzulą informacyjną.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail informacji handlowych, dotyczących organizowanych przez KSOIN szkoleń i innych wydarzeń w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U z 2017 r., poz. 1219 ze zm.).

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą tradycyjną na wskazany adres pocztowy informacji handlowych, dotyczących organizowanych przez KSOIN szkoleń i innych wydarzeń.

Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności.

Jarosław Wyrwa

Jarosław Wyrwa

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (1996 r.). Pracownik kilku kancelarii prawnych, samodzielny prawnik, praktyk w obsłudze podmiotów gospodarczych, od 2006 roku doradca prawny prowadzący własną Kancelarię Doradztwa Prawnego, współpracownik Kancelarii Porada – Małgorzata Karolczyk-Pundyk w Gliwicach. Prowadził cykliczne szkolenia w zakresie prawa pracy, uczestniczył w rozszerzeniu Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i stworzeniu organizacji Zarządzających strefami w RP, opracowywał branżowy program oszczędności budżetowych w ramach działania Agencji Rezerw Materiałowych i SPO, zajmował się opracowaniem i wdrażaniem systemu monitorowania i nadzorowania windykacji należności w oparciu o systemy ISO 9002 i systemy audytów wewnętrznych.



Irmina Urban

Irmina Urban

Z wykształcenia – mgr matematyki – w specjalności: metody numeryczne i programowanie (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie). Od 2001 r. zajmuje się zawodowo tematyką ochrony danych osobowych oraz bezpieczeństwem informacji (wcześniej – projektant, programista systemów informatycznych).

Ukończyła Studia Podyplomowe:

  • „Ochrona informacji niejawnych i administracja bezpieczeństwem informacji” w Instytucie Informatyki Wydziału Informatyki i Nauki o Materiałach Uniwersytetu Śląskiego – ukończone w czerwcu 2006 r.
  • „Wykonywanie funkcji administratora bezpieczeństwa Informacji” w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk – ukończone w czerwcu 2016 r.

Wieloletni zastępca administratora bezpieczeństwa informacji u „bardzo dużego” administratora danych – w spółce handlowej o ogólnokrajowym zasięgu. Wieloletni audytor wewnętrzny Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (norma PN-ISO/IEC 27001), zastępca pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Posiada wieloletnie doświadczenie szkoleniowe, zarówno z zakresu ochrony danych osobowych, jak i bezpieczeństwa informacji. Autorka materiałów szkoleniowych w tej tematyce, kierowanych do różnych odbiorców – słuchaczy szkoleń.


Małgorzata Karolczyk-Pundyk

Małgorzata Karolczyk-Pundyk

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na Kierunku Prawo. Absolwentka studiów doktorskich z otwartym przewodem doktorskim na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na Kierunku Prawo.

Od 2010 roku prowadzi własną kancelarię prawną, zajmującą się obsługą przedsiębiorstw, osób fizycznych oraz stowarzyszeń, fundacji i związków zawodowych.

Od 2011 prowadzi szkolenia z zakresu prawa, szczególnie dotyczące zagadnień prawa pracy, prawa cywilnego (umowy handlowe, gwarancja, rękojmia, odszkodowania itp.), postępowania administracyjnego oraz kodeksu spółek handlowych.

Autorka licznych publikacji z zakresu prawa. Artykuły publikowała między innymi w miesięczniku „Rejent”, „Budowlani” „Tygodnik Śląsko-Dąbrowski”, „Zmiany” i inne. W latach 2014-2015 prezenter programu „Telewizyjna poradnia prawna”.

Jako prawnik pomaga klientom pozytywnie załatwić ich sprawy prywatne i zawodowe. Świadczone przez nią usługi są rzetelne i terminowe. Bardzo dużą uwagę przykłada do jakości i dobrego kontaktu z klientami. Przy niej klienci czują się bezpiecznie i komfortowo, ponieważ sprawy ich prowadzone są z należytą dbałością i starannością.

Podczas szkoleń w przystępny sposób tłumaczy skomplikowane zagadnienia prawne. Posługuje się językiem potocznym przy zachowaniu standardów wynikających z literalnego brzmienia przepisów prawa. Wszystkie zajęcia prowadzi w oparciu o prawdziwe przykłady i doświadczenia zdobyte podczas wieloletniej praktyki zawodowej. Klienci cenią ją za otwartość i kompetentne odpowiedzi na wszystkie pytania.

Co, gdzie i kiedy

  1. Przyjazd, rejestracja i zakwaterowanie uczestników w pierwszym dniu szkolenia od godz. 12.00.
  2. Obiad od godz. 13.00 do 14.00.
  3. Rozpoczęcie zajęć programowych o godz. 14.00, a zakończenie zajęć ostatniego dnia ok. godz. 14.00.
  4. Uwaga: Przyjazd, rejestracja i zakwaterowanie uczestników Kongresu Bezpieczeństwa Biznesu do godz. 12.00, rozpoczęcie obrad o godz. 12.00 zakończenie obrad drugiego dnia ok. godz. 15.00.

Ceny

  1. Konferencja Bezpieczeństwa Narodowego – koszt uczestnictwa jednej osoby wynosi:
    • 1700 zł netto – zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym.
    • 1500 zł netto – zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym.
  2. Kongres Bezpieczeństwa Biznesu – koszt uczestnictwa jednej osoby wynosi:
    • 1700 zł netto – zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym.
    • 1500 zł netto – zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym.
  3. Kongres Ochrony Informacji Niejawnych, Biznesowych i Danych Osobowych – koszt uczestnictwa jednej osoby wynosi:
    • 2100 zł netto – zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym.
    • 1900 zł netto – zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym.
  4. Zjazd Pracowników Pionów Ochrony – Forum Pełnomocników ds. Ochrony Informacji Niejawnych – koszt uczestnictwa jednej osoby wynosi:
    • 2100 zł netto – zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym.
    • 1900 zł netto – zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym.
  5. Szkolenia, kursy i warsztaty – 2 dniowe – koszt uczestnictwa jednej osoby wynosi:
    • 1500 zł netto – zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym.
    • 1300 zł netto – zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym.
  6. Szkolenia, kursy i warsztaty – 3 dniowe – koszt uczestnictwa jednej osoby wynosi:
    • 1900 zł netto – zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym.
    • 1800 zł netto – zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym.
  7. Kursy 5 dniowe – Kurs Kierowników Kancelarii Tajnych i Niejawnych oraz Kurs Archiwistów – koszt uczestnictwa jednej osoby wynosi:
    • 2600 zł netto – zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym.
    • 2400 zł netto – zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym.
    • W czerwcu – 4 dniowe: 2300 zł netto – zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym lub 2100 zł netto – zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym.
  8. Kursy 5/3 dniowe: Kurs Specjalisty Ochrony Informacji Niejawnych oraz SOIN – Szkolenie uzupełniające dla pracowników pionów ochrony – koszt uczestnictwa jednej osoby wynosi odpowiednio:
    • 2800 zł / 2200 zł netto – zakwaterowanie w pokoju jednoosobowym.
    • 2600 zł / 2000 zł netto – zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym.

Cena obejmuje: wykłady, materiały szkoleniowe, certyfikat/zaświadczenie, wyżywienie i zakwaterowanie.

Do podanych cen należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.

Szkolenia w zakresie kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych są zwolnione z VAT. W przypadku korzystania ze zwolnienia prosimy o przesłanie stosownego oświadczenia wraz ze zgłoszeniem uczestnictwa.

Zniżki

  • Członkowie KSOIN – 5%
  • Uczestnicy szkoleń z 2019 i 2020 r. – 5%
  • Uczestnictwo 2 osób z jednej firmy w dowolnych szkoleniach – 5%
  • Uczestnictwo 3 i więcej osób z jednej firmy w dowolnych szkoleniach – 10%

Zniżki nie sumują się.

Przydatne informacje

Zgłoszenia uczestnictwa prosimy przesyłać najpóźniej na 5 dni roboczych przed rozpoczęciem wybranych zajęć. Ilość miejsc jest ograniczona, o zakwalifikowaniu decyduje data zgłoszenia.

Zgłoszeń można dokonywać e-mailem na adres biuro@ksoin.pl, faksem na numer +48 32 206 46 01, pocztą na adres siedziby KSOIN lub wypełniając formularz na stronie www.ksoin.pl.

Zgłoszenie udziału jest zobowiązaniem do zapłaty. Rezygnacja z uczestnictwa nie zgłoszona na 3 dni robocze przed rozpoczęciem zajęć nie zwalnia od zapłaty. Rezygnacje prosimy zgłaszać na adres biuro@ksoin.pl lub telefonicznie pod nr +48 32 206 46 00.

Terminy

  • 17.02 - 19.02
  • Sopot
    • AMW Rewita - Sopot
      • AMW Rewita – Sopot
      • 81-772 Sopot, Jana Kilińskiego 12
  • 23.03 - 25.03
  • Białobrzegi
    • AMW Rewita - Rynia
      • AMW Rewita – Rynia
      • 05-127 Białobrzegi, Rynia, ul. Wczasowa 59
  • 20.04 - 22.04
  • Szczyrk
    • Hotel Elbrus
      • Hotel Elbrus
      • 43-370 Szczyrk, Słoneczna 8
  • 11.05 - 13.05
  • Zakopane
    • Ośrodek Wypoczynkowy Start
      • Ośrodek Wypoczynkowy Start
      • 34-500 Zakopane, ul. Piłsudskiego 22
  • 15.06 - 17.06
  • Szczyrk
    • Hotel Elbrus
      • Hotel Elbrus
      • 43-370 Szczyrk, Słoneczna 8